REC1680485 |
TDAH. Més enllà de les aules |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/4/2024 - 30/4/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Fundació Universitària Martí l'Humà
|
| |
|
Curs a distància (telemàtic) |
| |
Tipus activitat |
31MH TDAH. Més enllà de les aules
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/04/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El curs sobre TDAH de 30 hores impartit en línia, dotarà als professionals de l’educació dels elements necessaris per detectar i garantir l’accés al currículum dels alumnes amb TDAH.
Metodologia:
Formació asincrònica amb la plataforma Moodle: 27 hores + 3 hores de treball personal.
El model d’aprenentatge en línia s’orientarà cap al desenvolupament de competències específiques i transversals, així com de l’autonomia a l’estudi. En aquest sentit, és necessària una implicació de l’estudiant que inclogui la revisió crítica dels materials i els recursos de la bibliografia, l’estudi sistemàtic dels continguts, la reflexió sobre els casos i problemes plantejats, la resolució de les activitats planificades, la recerca, anàlisi i elaboració d’informació, etc. El professorat tindrà la funció de guia d’aquest aprenentatge, però s’exigirà a l’estudiant que participi, opini, resolgui, consulti i posi en pràctica tot allò que ha après.
Publicitat:
Mitjançant la web de la FUMH, les xarxes socials i el Departament d’Educació.
Preu: 60 €
|
| |
Objectius |
• Identificar els senyals d’alarma del TDAH (hiperactivitat, impulsivitat, dèficit d'atenció)
• Conèixer els protocols de detecció i abordatge del TDAH
• Saber gestionar, organitzar i optimitzar els recursos del centre, per tal de garantir l’accés a l'aprenentatge dels alumnes amb TDAH.
• Conèixer l’impacte del TDAH més enllà de les aules
|
| |
Continguts |
• Concepte i principals característiques del TDAH (hiperactivitat, impulsivitat, dèficit d'atenció)
• Identificació i intervenció en cas d’alumnes amb TDAH
• Resolució de situacions educatives en una aula atenent l’alumnat amb TDAH
• L'aprenentatge a l'aula dels alumnes amb TDAH
|
| |
Formador/a |
Lidia Arroyo Navajas
|
| |
Avaluació |
Avaluació de l’aprofitament:
• L’avaluació de l’aprofitament consistirà en la resolució d'un cas pràctic.
• Descriure els senyals d'alarma principals del TDAH que apareixen al cas pràctic
• Argumentar la descripció d'aquests senyals d'alarma
• Elaborar propostes d'intervenció a l'aula que faciliti i possibilitin l'aprenentatge d'un alumne amb TDAH
Avaluació de la satisfacció:
• Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
• Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
• Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
• Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts.
• Lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
• Realització de totes les tasques de manera satisfactòria.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres d'Infantil i Primària, Docents de Secundària, Batxillerat i Formació Professional.
|
| |
E-mail |
coordinacioauladocents@fumh.cat
|
| |
|
|